Przejdź do treści
 

Kraków, POLSKA

Lotnisko w Krakowie

Port lotniczy

COOL-LITE® XTREME 60/28

Przyciągające wzrok szkło fasadowe w najnowocześniejszym porcie lotniczym w Polsce.

Po okresie rozbudowy i modernizacji trwającym trzy lata, krakowskie lotnisko jest dziś drugim co do wielkości i jednocześnie najnowocześniejszym portem lotniczym w Polsce.

Przylatując do Krakowa, klienci mogą cieszyć się jeszcze lepszą obsługą, korzystając z nowego budynku terminalu pasażerskiego, otwartego w 2016 r. Obecnie obiekty lotniska, których łączna powierzchnia wynosi 55.000 m2, mogą obsłużyć 8 milionów pasażerów rocznie. Budynek nowego terminalu został zaprojektowany przez pracownię APA Czech Duliński Wróbel Architects. Projekt miał na celu uczynienie z elewacji nowego budynku rozpoznawalny symbol identyfikujący krakowski port lotniczy. Jego autorzy zdecydowali się zatem na fasadę w kształcie szklanego pryzmatu, ze znacznie nachyloną elewacją frontową, oraz na miedziane pokrycie dachu. Projekt budynku umożliwia zwiększenie dynamiki i ekspresji obiektów portu lotniczego, jak również oferuje możliwość zastosowania racjonalizatorskich i funkcjonalnych rozwiązań technicznych wykorzystujących światło słoneczne padające na fasadę. Zastosowanie wstępnie patynowanej zielonkawej blachy miedzianej miało natomiast na celu wzmocnienie efektu identyfikacji architektonicznej obiektu. Imponujące projekty architektoniczne dla krakowskiego portu lotniczego, które podwyższą standard obsługi pasażerów oraz pozwolą spełnić nowe założenia zarządu portu.

Wykorzystany produkt

Dzięki zastosowaniu wysoko wydajnych materiałów budowlanych, nowy projekt terminalu zapobiega niepożądanym zyskom cieplnym i minimalizuje konieczność stosowania klimatyzacji, która pochłania duże ilości energii. Spółka Saint-Gobain z prawdziwą przyjemnością dostarczyła rozwiązanie stanowiące najnowszą innowację w zakresie szkła fasadowego, szkło COOL-LITE® XTREME 60/28 z gamy wyrobów COOL-LITE®, charakteryzujące się wysoką selektywnością (stosunkiem światła widzialnego do zysków cieplnych), jednocześnie zapewniając zaawansowane parametry izolacyjności cieplnej. Skąpanie terminalu w świetle, przy jednoczesnym zapewnieniu doskonałej kontroli energii słonecznej i świetnych parametrów izolacyjności cieplnej – te kryteria były najważniejsze dla zarządu portu lotniczego, aby zminimalizować negatywne skutki intensywnego nasłonecznienia budynku od strony południowej. Wybór wysoko wydajnego szkła fasadowego to doskonały sposób poprawy komfortu pasażerów.

Szczegóły projektu

Data & Lokalizacja

2016, Polska

Architekt

APA Czech Duliński Wróbel Architects

Firma

International Airport in Kraków

Wykonawca

Zakład Techniczno-Budowlany POLBAU Sp. z o. o.

Dostawca szkła

Press Glass

Instalator

ALSAL