Przejdź do treści
 

Klasa, prestiż i nawiązanie do tradycji

Hotel Europejski

Łączenie historii z nowoczesnością w architekturze zawsze wiąże się z podjęciem trudnego wyzwania.

Nie tylko należy skoncentrować się na podkreśleniu istniejących, historycznych elementów budynku, ale też stworzyć nowy wizerunek, który byłby odniesieniem do współczesności. W przypadku Hotelu Europejskiego ducha współczesnych czasów ma podkreślać szklany dach, który jednocześnie współgra z zabytkową fasadą budynku.

Odpowiednie rozwiązania, które wpisały się w założenia inwestora i projektantów, zaproponowała marka Saint-Gobain. Szkło na inwestycję zostało dostarczone przez Zakład Glassolutions w Pruszkowie. Materiały te wykorzystano między innymi do nadbudowy dwóch pięter o szklanych elewacjach, osłoniętych metalowymi żaluzjami. Zastosowany rodzaj szkła miał na celu zminimalizować utraty ciepła w okresie jesienno-zimowym oraz ograniczyć przegrzewanie wnętrza kondygnacji w upalne dni, w konsekwencji zminimalizować koszty, które trzeba by ponosić przy mechanicznym schładzaniu wnętrza. Jest to istotne zwłaszcza dla pracowników tej przestrzeni biurowej, aby zapewnić im komfort podczas pracy. Saint-Gobain dysponuje szeregiem rozwiązań, które pozwalają skutecznie poprawić efektywność energetyczną budynków. Od lat prowadzi intensywną działalność w obszarze R&D, aby ograniczać zużycie energii w trakcie procesów produkcyjnych, a także spełniać najwyższe normy środowiskowe przez oferowane produkty i usługi.

Najwięcej uwagi podczas realizacji tej inwestycji poświęcono tworzeniu oszklenia widocznego od strony patio, czyli na elewacji od wewnętrznej strony budynku. Trudność sprawił wzór, który przechodzi płynnie z szyby na szybę, zachowując ciągłość. Pokrywa on wszystkie cztery ściany wewnętrzne budynku i tworzy zamknięty obieg. Wzór jest powtarzalny przy czym każdy płat szkła nieco się różni. Założeniem było, aby osoby podziwiające elewację nie doszukały się miejsc łączenia podkreśla Adam Księżopolski - Menedżer Działu Sprzedaży i Rozwoju Rynku i Łukasz Kiersnowski - Project Manager.

Wzór zaproponowany przez architektów był projektowany w taki sposób, aby uwzględnić przerwy na profile. Zanim możliwy był montaż, należało zaprojektować wzór, a następnie wykonać ponad 20 form sitodruku, na których wykonano nadruki. Sitodruk musiał być przygotowany bardzo precyzyjnie. Po zaprojektowaniu sit naniesiono wzór na szkło. Sam nadruk wykonano przy pomocy farby ceramicznej o kolorze szarym z palety RAL-7035 Podczas hartowania została ona utwardzona, co zapewniło jej trwałość.

Do stworzenia elewacji z tym zdobieniem wykorzystano szklenie strukturalne z wąską ramą, aby uwydatnić wzór. Sama szyba wyposażona została w warstwy, które dbają o odpowiednią gospodarkę cieplną. Co więcej, sam nadruk jest nieprzezierny przez co nie przepuszcza promieni słonecznych do wnętrza budynku. Działa jak naturalna żaluzja. Zastosowano szkło refleksyjne twardo powłokowe. Nadano mu srebrno-błękitny odcień, aby jeszcze bardziej podkreślić jego funkcje dekoracyjne. Dzięki mocowaniu szkła w profilach trudniej doprowadzić do uszkodzenia szyby. Krawędzie płyt szklanych są dodatkowo szlifowane, aby ograniczyć natężenia termiczne, które mogą doprowadzić do samoczynnego ich pękania.

Szklaną bogato zdobioną wewnętrzną elewację goście hotelowi mogą podziwiać, korzystając z patio, na którym znajduje się ogród ze szklanej konstrukcji. W otoczeniu wyjątkowych roślin można odpocząć i skorzystać ze znajdującej się w niej mini kawiarni. Szkło do jej wykonania także dostarczyła firma Saint-Gobain.

Projektantom zależało na uzyskaniu efektu jak największej bezbarwności i przezroczystości konstrukcji, dlatego wykorzystane szkło zostało wyposażone w specjalistyczną powłokę XTREME, która zapobiega nagrzewaniu się wnętrza konstrukcji podkreśla Krzysztof Cudniewicz - Regionalny Menedżer Sprzedaży.
Rozwiązania Saint-Gobain można znaleźć w budynkach, w środkach transportu, a także w inwestycjach infrastrukturalnych oraz w wielu zastosowaniach przemysłowych. Zapewniają one komfort, wytrzymałość, bezpieczeństwo i stanowią odpowiedź na wyzwania naszych czasów, takie jak ekologiczne budownictwo, oszczędne gospodarowanie zasobami oraz przeciwdziałanie zmianom klimatycznym. Wszystko to zapewniło silną pozycję na rynku przez co wyspecjalizował się w realizacji projektów nietypowych, wykonywanych na specjalne zamówienie podkreśla Alina Pyzik - Lider Obszaru Obsługi Klienta.

Saint-Gobain Building Glass Polska z sukcesem zrealizował szklenia w warszawskich inwestycjach typu: Lotnisko Chopina (Na fasadzie terminalu wykorzystano szkło o fakturze ornamentowej.), Stadion Narodowy, Biurowiec Złota 44, Hotel Marriott Okęcie (Wykorzystano ponad 10 tys. m² szkła do budowy elewacji), Hala Koszyki (Zastosowano wielkogabarytowe wypełnienia szklane), a także w innych miastach w Polsce, tj. Dworzec Łódź Fabryczna (Innowacyjna konstrukcja dachu składa się z trójkątnych świetlików) czy Centrum Spotkania Kultur w Lublinie (Budynek został wybrany z 32 nominacji i stał się jednym z 7 cudów Polski w siódmej edycji konkursu National Geographic.). To tylko niektóre przykłady z bogatego dorobku firmy. Na listę w portfolio trafił również Hotel Europejski, który znajdzie w nim szczególne miejsce.